مقالات

در این قسمت شما می توانید مقالاتی در حوضه کسب و کار ما ، تکنولوژی و تازه های دنیا را مطالعه نمایید.
شما همچنین می توانید برای به اشتراک گذاری مقالات خود در این قسمت با ما تماس بگیرید.

راهنمایی برای طراحی ویترین فروشگاه

1397-08-04

اینکه شما یک خرده فروش کوچک باشید و یا در حال برنامه ریزی برای راه اندازی اولین فروشگاه خود باشید، ویترین فروشگاه شما یکی از قویترین ابزارها برای جذب مشتریان است.

راهنمایی برای طراحی ویترین فروشگاه

اینکه شما یک خرده فروش کوچک باشید و یا در حال برنامه ریزی برای راه اندازی اولین فروشگاه خود باشید، ویترین فروشگاه شما یکی از قویترین ابزارها برای جذب مشتریان است.

شما صرفا در حال رقابت با سایر خرده فروشان کوچک نیستید، بلکه با خرده فروشان بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای نیز در رقابت جدی هستید. یک ویترین بی همتا و متقاعد کننده، قدرت متمایز ساختن شما در بین رقبا و جذب ترافیک مشتریان برای شما را دارد.

ویترین فروشگاه شما، شانس شما برای نشان دادن شخصیت بی همتای برند شما و چرخاندن سر عابران به سمت فروشگاه شما است. طراحی صحیح ویترین می تواند خریداران را به میزان کافی وادار به ایستادن، نگاه کردن و وارد شدن به فروشگاه نماید و کارمندان شما می توانند آنها را به خرید نزدیک کنند.

جذاب بنظر می رسد، درسته؟

ساختن اولین ویترین فروشگاه برای شما کمی دلهره آور باشد. خوشبختانه، شما نیازی به پیشینه طراحی برای ایجاد ویترین متقاعد کننده فروشگاه خود ندارید. حتی اگر بودجه لازم برای استخدام یک طراح را نداشته باشید، خودتان می توانید این کار را انجام دهید!

اینجا، ما به شما کمک می کنیم که ترس هایتان را کنار بگذارید تا بتوانید یک ویترین فراموش نشدنی را ایجاد کنید. ما شما را در فرآیند جفت و جور کردن ویترین فروشگاهتان راهنمایی می کنیم و ایده هایی را برای شروع این کار به شما پیشنهاد می دهیم.

فراهم کردن ابزار مورد نیاز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قبل از اینکه بخواهید در مورد ویترین فروشگاه خود ایده پردازی کنید، بیایید از اینکه ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت شما فراهم است، اطمینان حاصل کنیم.

تعدادی از ابزارهای اولیه مورد نیاز برای شروع کار به شرح زیر است:

* نوار اندازه گیری (متر)

* قیچی

* منگنه

* نوار اندازه گیری دو طرفه

* میخ و چکش

* چاقو

* چسب تفنگی

* پیچ و پیچ گوشتی

* خودکار، مداد، ماژیک و دفترچه یادداشت

بسته به طراحی ویترین شما، ممکن است به مواد اولیه دیگری نیز برای تکمیل پروژه خود نیاز داشته باشید. با اینحال، ابزارهای مذکور میتواند کار را راه بیاندازد و به عنوان اسکلت لیست خرید شما برای شروع طراحی ویترین در نظر گرفته شوند.

با یک داستان شروع کنید

 

وقتی زمان آن می رسد که یک ویترین را در ذهن خود تصور کنید، بهترین راه، استفاده از قلم و کاغذ است. پیش از طراحی اولیه ویترین خود، سعی کنید موضوع شما دارای یک داستان باشد. بله، طراحی ویترین شما باید حداقل یک داستان اصلی برای گفتن داشته باشد (مخصوصا به این دلیل که داستانگویی به عنوان یک ابزار استراتژیک کسب و کار اثبات شده است).

این کمک می کند تا با یک موضوع شروع کنید، سپس از توانایی داستانگویی خود استفاده کنید تا آن را به چیزی پیچیده تر تبدیل کنید.

برای مثال:

* بجای "کریسمس"، به "فندق­شکن" فکر کنید.

* بجای "هالووین"، به "هالوی(شخصیت کارتونی) خواب آلود" فکر کنید.

* بجای "ولنتاین"، به "اشتباه کوپید(خدای عشق)" فکر کنید.

* بجای "جشن شکرگذاری"، به "پیرایش بوقلمون" فکر کنید.

یک نقطه کانونی برای ویترین خود بسازید

 

 

زمانیکه یک طرح خام همراه با یک موضوع داستانی بدست آوردید، لحظه ای به خیابان بروید و نگاهی به ویترین خود بیاندازید. با این کار، شما قادرید که تعیین کنید سطح نگاه مشتری کجا خواهد بود، خط مرکزی کجاست و اینکه آیا می توانید عناصری مانند موارد آویزان از سقف و غیره را باهم ترکیب کنید یا خیر؟ براحتی می توانید موارد مذکور را علامت بزنید.

نقطه کانونی جایی است که شما می خواهید مشتریان اول به آنجا نگاه کنند و تمرکز خود را روی آن قرار دهند. تعیین که نقطه کانونی شما چقدر باید بزرگ باشد. نقطه مرکزی ویترین شما باید به اندازه کافی بزرگ در نظر گرفته شود که حتی بتواند توجه یک خریدار را از آن سمت خیابان به فروشگاه شما جلب کند.

همچنین در مورد چیدمان محصولات خود در اطراف نقطه کانونی فکر کنید. آیا می خواهید محصولات خود را روی سیم یا قفسه ها در اطراف نقطه کانونی قرار دهید؟ یا آنها در یک هرم چیدمان کنید؟ پیکربندی های مختلفی را جستجو کنید تا بینید کدامیک برای ویترین شما بهتر است.



جسورانه فکر کنید

 

 

بیایید رو راست باشیم: مدت زمان توجه افراد، در حال کاهش به کمتر از یک میلی ثانیه است و خریداران شما نیز از این امر مستثنی نیستند. شما می دانید که بیشتر افرادی که از کنار فروشگاه شما گذر می کنند در حال مکالمه با یک دوست، ارسال پیام و غیره هستند. پس شما باید به هر روشی آنها را وادار به ایستادن و جلب توجه کنید. در کمترین حالت شما می توانید ویترینی بسازید که آنها بخواهند با گوشی خود از آن عکس بگیرند با دنیا به اشتراک بگذارند.

بنابراین در زمان ساخت ویترین خود، آرام نباشید. از رنگ ها و اشکال، جسورانه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بهترین تصمیم را بگیرید و همه چیز را سازگار با برند خود انتخاب کنید.

به مواردیکه به تفکر غیر متعارف شما کمک می کنند، فکر کنید، به ویژه به در دسترس بودن مواد هنری که در فروشگاه های هنری محل شما وجود دارد. در مورد بریدن تخته های فوم، ساختن کاغذ مچاله و یا هر چیزی که فکر می کنید با برند و فروشگاه شما متناسب است، فکر کنید.

ویترین خود را ساده نگه دارید

 

 

با همه ایده های موجود برای ویترین شما، حرکت به سمت ساختن یک ویترین به شدت پیچیده راحت است. با اینحال، درهم ریختگی زیاد، بجای جلب توجه عابرین، منجر به دفع کردن و دست پاچگی زیاد آنها می شود. سعی نکنید کار خیلی زیادی انجام دهید، در غیر اینصورت با یک ویترین شلوغ و غیر متمرکز مواجه خواهید شد.

همیشه هدف خود را در ذهنتان نگه دارید: در نهایت، شما می خواهید توجه را به محصولات خود جلب کنید و به مشتریان کمک کنید که به سرعت متوجه که چرا محصولات مشخصی با محصولات دیگر در یک گروه قرار گرفته اند.

این به معنای نگهداری ویترین خود به دور از درهم ریختگی و ایجاد قابلیت تشخیص اینکه چرا هر جزئی به آن اضافه شده است، می باشد.

 

تعادل، کلید اصلی است

 

زمانیکه در حال ساخت یک ویترین هستید، با اشیاء کوچک و بزرگ، رنگهای روشن و تاریک، نور و سایه و غیره مواجه هستید. این امر مهم است که عناصر مختلف را به نحوی در کنار هم قرار دهید که یک زیبایی دلپذیر ایجاد کنید.

برای مثال، معمولا می خواهید عناصر بزرگتر و تاریک تر را نزدیک به کف و عناصر روشن تر و رنگارنگ را بالاتر قرار دهید. این باعث می شود که ویترین شما قوی دیده نشود. به همین صورت اگر شما همه عناصر بزرگ را در یک سمت و همه عناصر کوچک را در سمت دیگر قرار دهید، یک ویترین نامتعادل خواهید داشت.

به تصمیم خود اعتماد کنید و احساسی را که ویترین شما بر می انگیزد، لمس کنید. با یک ویترین دارای تعادل، شما به برانگیختن احساس شادی، هیجان و لذت نزدیک هستید، در صورتیکه یک ویترین نامتعادل می تواند احساس تشویش و ناپایداری را القا کند.

به نورپردازی توجه کنید

 

در طراحی یک ویترین تاثیرگذار، گاهی اوقات به نورپردازی بی توجهی می شود یا به عنوان هزینه اضافی در نظر گرفته می شود. در صورتیکه نورپردازی میتواند به عنوان یک جزء کلیدی در وادار کردن مردم به توقف در نظر گرفته شود.

نورپردازی می تواند حالت روحی ایجاد کند، محصولاتی را نسبت به بقیه متمایز نماید و یک ساخت دراماتیک برای ویترین شما ایجاد کند. تفکر استراتژیک در مورد نورپردازی می تواند در کمک کردن به شما برای تعیین درست نقطه کانونی و مدیریت چشمان مشتریان به سمتی که شما می خواهید، برایتان سودمند باشد.

ما نورپردازی به طور مستقیم از بالا را پیشنهاد نمی کنیم زیرا میتواند منجر به ایجاد سایه های ناملایم و غیر جذاب گردد. بجای آن، به نورپردازی از کناره ها و جلوی ویترین توجه کنید. این امر باعث ایجاد کیفیت سه بعدی ویترین می شود.

بررسی نهایی ویترین

زمانیکه همه قطعات را در جاییکه میخواستید قرار دادید، حتما از همه زوایای ممکن به ویترین خود نگاه کنید. بندرت یک شخص دقیقا از روبروی یک ویترین به آن نگاه می کند. از مسیرهای مختلف به سمت آن حرکت کنید و همه چیز را از جمله نقطه کانونی، مشخص بودن نمادها و فراخوانی ها برای اقدام، و اینکه آیا همه چیز دارای تعادل است، بررسی کنید.

اگر از نتایج راضی هستید، باید به شما تبریک گفت؛ ویترین فروشگاه شما آماده بهره برداری است.

 

نویسنده: Humayun Khan

مترجم: مهندس مهدی نظری 

منبع: shopify





تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد