مقالات

در این قسمت شما می توانید مقالاتی در حوضه کسب و کار ما ، تکنولوژی و تازه های دنیا را مطالعه نمایید.
شما همچنین می توانید برای به اشتراک گذاری مقالات خود در این قسمت با ما تماس بگیرید.

نکات باید و نبایدی در دکوراسیون داخلی

1397-08-19

مطمئنا شما هم علاقه دارید تا چیدمان و دکوراسیون داخلی شیک و فوق العاده زیبایی داشته باشید ولی نمی دانید از کجا آغاز کنید. نکات دکوراسیون داخلی و تغییر دکوراسیون این بخش شما را هدایت می کند. چیدمان مدرن داخلی منزل به طبع قوانین و اصولی دارد که شاید هرکسی به انها توجه نکند. برخی عقیده دارند که طراحی مناسب دیوارها و یا معماری داخلی منزل و خرید لوازم شیک ، همه چیز در داشتن یک دکوراسیون داخلی شیک و مدرن است . نمی توان اهمیت این نکات را ندید گرفت ولی در این میان بایدها و نبایدهایی وجود دارد که شما را در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان هدایت می کند. نکاتی که شما باید در چیدمان دکوراسیون داخلی منزلتان در مراحل اولیه و یا تغییر دکوراسیون دقت کنید، ریز نکاتی هستند که خانه ی شما را به یک محل زیبا و جذاب و در عین حال شیک تبدیل می کنند. حتماً شما هم دوست دارید خانه ای زیبا داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید یا چه کارهایی را برای زیباتر شدن آن انجام دهید. ما به شما در این راه یاری می رسانیم. در زیر نکاتی در مورد بایدها و نباید های دکوراسیون خانه آورده شده است

نکات باید و مهم در دکوراسیون داخلی:

میان لوازم قدیمی و جدید تعادل برقرار کنید

یکی از راههای زیبا کردن خانه این است که میان لوازم قدیمی و لوازم جدید تعادل برقرار کنید. یک ساعت قدیمی در یک خانه به سبک مدرن بسیار به چشم می آید. اگر هم اتاق یا خانه شما به سبک سنتی است، لوازم عتیقه مانند میزهای عسلی یا حتی کلکسیون دوربین یا ظرف های خود را با لوازم مدرن ترکیب کنید. با این روش این طور به نظر می رسد که وسایل خانه خود را طی چندین سال خریده اید، نه همه را با هم و یک جا.

 

 

میان لوازم فلزی و چوبی تضاد ایجاد کنید

 اگر فضایی در خانه شما سرد و بی روح به نظر می رسد، برای گرم کردن آن از عناصر طبیعی مانند چوب یا گل و گیاه کمک بگیرید. حتی در فضایی که به سبک مدرن طراحی شده نیز می تواند از گل و گیاه استفاده کنید. نکته مهم این است که باید تعادل را رعایت کنید

 

 

یک گلدان گل در آشپزخانه ای مدرن بسیار می درخشد. برای خانه های سنتی هم که چوب در دکوراسیون آنها به میزان زیاد به کار رفته، استفاده از گل و گیاه فضا را شاداب تر خواهد کرد.

 روی یک دیوار تمرکز کنید

یکی از دیوارهای خانه خود را انتخاب و آن را کاغذ دیواری یا رنگی متفاوت کنید تا بیشتر به چشم آید و مرکز توجه خانه شما شود. در اتاق های کوچک تر می توانید به جای دیوار، سقف را برای این کار انتخاب کنید.

 

 

 این روش باعث می شود که علاوه بر زیبایی فضا، چشم ها به سمت بالا حرکت کنند و فضا بزرگ تر به چشم آید.

 مد را دنبال کنید اما زیاده روی نکنید

اگر از طرحی که تازگی ها مد شده، خوشتان آمده است و دوست دارید در دکوراسیون خانه خود از آن استفاده کنید، شما را منع نمی کنیم اما در این کار زیاده روی نکنید و سعی کنید چنین تغییراتی را در ابعاد کوچک به فضا بدهید. به عنوان مثال اگر از مبل های گلدار خوشتان آمده، به جای تعویض کل مبل ها، بالشتک ها را گلدار کنید. در این صورت می توانید پس از چند سال که از مد افتادند آنها را با طرحی دیگر و هزینه ای کمتر تغییر دهید.

 به دنبال مبل های با کیفیت باشید

مبل های شما باید میزبان میهمانان و کودکان زیادی باشند. بنابراین اگر با صرف هزینه ای بیشتر، مبلی با کیفیت تر خریداری کنید، در مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده خواهید کرد.

در یک چیز زیاده روی نکنید

تعادل نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد. شما نباید در استفاده از چیزی که به آن علاقه دارید زیاده روی کنید. به عنوان مثال اگر عاشق طرح های راه راه هستید، آن را تنها در یک یا دو تا از لوازم منزلتان به کار گیرید. با این روش این طرح بیشتر و خاص تر به چشم می آید. از به کار گیری یک طرح برای کل خانه به شدت خودداری کنید.

 اتاق ها را یک شکل نکنید

هر فضا باید شخصیت خاص خود را داشته باشد بنابراین سعی کنید مکان های مختلف خانه را شبیه به هم تزیین نکنید. به عنوان مثال اگر به رنگ آبی تمایل دارید، درجات مختلف آبی را برای هر فضا به کار گیرید یا کلکسیون لیوان را در اتاق پذیرایی و کلکسیون قوری را در آشپزخانه قرار دهید.

دو قاب را نامتقارن از دیوار آویزان نکنید

مهم نیست که درون قابتان یک عکس خانوادگی است یا یک اثر هنری، شما باید قاب هایتان را به صورت مستقل یا در قالب یک مجموعه از دیوار آویزان کنید. اگر می خواهید دو قاب را در کنار هم از دیوار بیاویزید دقت کنید یا به صورت موازی در کنار هم یا عمودی روی هم قرار گیرند. (تنها روی دیوار راه پله ها است که می توانید آنها را به صورت نامتقارن کنار هم بچینید) آویزان کردن آنها در فاصله ای زیاد از هم نیز اشتباه دیگری است که نباید مرتکب شوید

 

 

پس از قرار دادن آنها بر دیوار مطمئن شوید که فاصله آنها بین 5 تا 15 سانتی متر از یکدیگر است. در غیر این صورت آنها مانند جزایری دور افتاده در دل اقیانوس به چشم می آیند.

 تمام خانه خود را سفید نکنید 

افراد بسیاری از رنگ ها می ترسند بنابراین ترجیح می دهند از آنها استفاده نکنند. این کار به زیبا شدن خانه شما کمکی نمی کند. برای این که فضای خانه خود را گرم تر کنید، مجبور نیستید از رنگ های جیغ و تیره استفاده کنید. خاکستری، زرد، کرم، آبی کمرنگ هم می توانند فضای خانه شما را گرم تر و جذاب تر کنند.

به خانه خود هویت دهید

 خانه شما باید معرف شخصیت شما باشد. بنابراین عکس های خانوادگی یا آثار هنری فرزندانتان را قاب کنید و از دیوار بیاویزید. اتاق نشیمن فضای خوبی برای این کار است. نترسید، هر چه معرف شخصیت شما است و از تماشای آن لذت می برید را در فضای خانه و مقابل چشمتان قرار دهید و با دیدن آن لبخند بزنید.

معرفی سایت:namnak.com

www.sarsoton.com





تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد