Bed & Breakfast


پلان جانمایی مبلمان با اندازه گذاری

Chiara Manci

Genova

Genova

The PROJECT is proposed in TWO HYPOTHESIS. In both distributions they are reduced to a minimum and exploited with wall-mounted furnishing solutions to integrate wardrobe furniture and laundry.
OPTION 1 is generated starting from a diagonal that allows to optimize the spaces and avoid changes in the openings of the longer side .. The roof of the veranda is used as a terrace for apartments A and D. In apartment D it has been incorporated the small balcony so as to increase the internal square footage. A window has been opened in apartment B to ventilate the bathroom. In apartment C there is a balcony, which compensates for the use of the volume to close the balcony in apartment D.
OPTION 2 presents an orthogonal distribution of the spaces. All bathrooms have windows and the balcony in apartment D is maintained. A balcony is created in apartment C and the facade is set back.

 

Il PROGETTO è proposto in DUE IPOTESI. In entrambe le distribuzioni vengono ridotte al minimo e sfruttate con soluzioni di arredo a muro per integrare mobili guardaroba e lavanderia.
L'OPZIONE 1 è generata a partire da una diagonale che consente di ottimizzare gli spazi ed evitare cambiamenti nelle aperture del lato più lungo.. Il tetto della veranda viene utilizzato come terrazza per gli appartamenti A e D. Nell'appartamento D è stato inglobato il piccolo balcone così da aumentare la metratura interna. Nell'appartamento B è stata aperta una finestra per aerare il bagno. Nell'appartamento C è stato ricavato un balcone, che va a compensare l'utilizzo della volumetria per la chiusura del balcone nell'appartamento D.
L'OPZIONE 2 presenta una distribuzione ortogonale degli spazi. Tutti i bagni sono finestrati e viene mantenuto il balcone nell'appartamento D. Viene ricavato un balcone nell'appartamento C arretrando la facciata.





تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد