امروز برابر است با :1403-02-11

پالت های رنگی برای دکوراسیون

هر معمار و طراح دکوراسیون ماهری، می داند که رنگ قدرت دارد و می توان از آن برای برانگیختن حالات مختلف روحی، روایت داستانی در خانه، حتی تغییر احساس کسی در یک فضا استفاده کرد.

بنابراین تصمیم گیری در مورد پالت های رنگی برای دکوراسیون یک اتاق می تواند مخاطره زیادی داشته باشد و کاملاً بر اساس عواطف و احساسات باشد. قبل از شروع انتخاب رنگ مبلمان یا دکوراسیون ، مهم است که درک کنید کدام رنگ ها به بهترین وجه با هم کار می کنند. حتی کنارهم قرار گرفتن برخی از رنگ ها می تواند معنی خاصی ایجاد کند.

به گفته نیکول گیبونز ، بنیانگذار و مدیرعامل Clare Paint ، چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید هنگام جفت شدن رنگ ها انجام دهید. این روش ها عبارتند از:

1- انتخاب رنگ‌هایی با دمای مشابه:

رنگ های پالت های رنگی برای دکوراسیون را می توان به دو گروه دسته بندی کرد : آن‌ها گرم یا سرد هستند و جفت شدن رنگها با دمای مشابه همیشه به ترکیب رنگی هماهنگ منجر می شود.

به عنوان مثال، جفت شدن رنگ های سرد مانند آبی و سبز همیشه با هم کار می کند. یا جفت شدن مخلوطی از خنثی های گرم ، مانند بژ نرم با قهوه ای غنی یا سایه عمیق یا نارنجی ، به همان اندازه چشم نواز خواهد بود.

2- پالت تک رنگ:

کار با پالت های تک رنگ نیز فضای خاصی ایجاد می کند و در عین سادگی پیچیدگی خاص خود را دارد. در این نوع انتخاب رنگ باید تضاد را با استفاده از سایه روشن ایجاد کرد. برای مثال به کار بردن آبی کمرنگ با آبی کمی عمیق تر ، همیشه خیره کننده به نظر می رسند.

3- رنگ های مکمل را انتخاب کنید:

در چرخه رنگ ها، رنگ هایی که روبروی هم قرار می گیرند مکمل هستند. در واقع رنگ های مخالف به هم جذب می شوند  و وقتی با هم جفت شوند زیبا به نظر می رسند.

یکی از ترکیب های رنگی مکمل و به روز جفت شدن سایه های مرجان با رنگ های آبی سبز است.

18 مورد از پالت های رنگی برای دکوراسیون

در زیر 18 مورد از پالت های رنگی برای دکوراسیون، در برخی از فضاهای کاربردی بخوانید.

1- فیروزه ای + کرم  (TURQUOISE + CREAM)

بهتر است در طراحی یک دکوراسیون داخلی با این دو رنگ، فیروزه ای به عنوان پس زمینه و رنگ اول در نظر گرفته شود. سپس آباژور ها و کنسول ها با رنگ کرم در نظر گرفته شوند.

2- سبزآبی + بنفش (VIRIDIAN GREEN + PURPLE)

این تصویر را مشاهده کنید. سایه های عمیق سبز و بنفش در انواع بافت ها احساس تجمل پرنعمت در این دفتر را به ذهن متبادر می کند.

پالت های رنگی برای دکوراسیون

3- قرمز + سبز (GREEN + RED)

این دو رنگ یک ترکیب کلاسیک ایجاد می کنند. با استفاده از الگو ها و بافت های متنوع می توان ترکیب های جذاب تری نیز ایجاد کرد.

4- طلایی+ آبی رویال (GOLD + ROYAL BLUE)

در این اتاق نشیمن مجلل ، یک مبل با مخمل ابریشمی آبی سلطنتی توسط میزهای جانبی سفارشی با یک رنگ طلایی زیبا ، که آباژورهای هماهنگ روی آن قرار دارد، بسیار جذاب است.

5- رنگ چوب + سبز پسته ای ( ROSEWOOD + MOSSY GREEN)

این دیزاین شبیه طبیعت است. رنگ زیبای جنگل ها را در هر منزلی تداعی می کند. قبلا در رابطه با کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون صحبت کردیم.

6-آبی کودکانه + صورتی مرواریدی (BABY BLUE + PEARLY PINK)

بیبی بلو یا همان آبی کودکانه یک رنج رنگ بسیار زیبا و لطیف از آبی است. این رنگ آبی در اتاق نشیمن به عنوان زمینه ای برای ترکیبی زیبا عمل می کند. یک آباژور صورتی مروارید ، رنگ آبی خنک دیوارها را متعادل می کند.

7- یاسی + مرجانی (CORAL + LILAC)

در یک اتاق خواب مستر دنج ، یک پالت از رنگ صورتی و بنفش از جمله ملافه های یاسی بنفش و یک صندلی مرجانی احساس راحتی و در عین حال زیبایی را جلوه می کند.

8- قرمز آجری+ برنزی (BRICK RED + TAN)

ترکیب این رنگ ها حس تمیزی می دهد و جلوه نور را چند برابر می کند. در این نوع تر کیب رنگ، رنگ های خنثی و گرم با هماهنگی هم محیطی دنج ایجاد می کنند.

پالت های رنگی برای دکوراسیون

9- سرخ+ زیتونی تیره  (BLUSH + DARK OLIVE)

پالت رنگ ملایم یک اتاق نشیمن شامل رگه هایی از سرخی و زیتونی تیره است که بدون احساس تشنج زیاد رنگ های گرم را به فضا می آورد.

10- رنگ چرمی + زغالی (TEAL + CHARCOAl) 

خانه ای مردانه و در عین حال با حال و هوای دریایی، پالتی آبی مایل به زغال سنگ و زغال چوب آن را خنک نگه می دارد و از مناظر اقیانوس تداعی می کند. این پالت رنگ برای طراحی داخلی فضاهای اداری کاربرد دارد.

11- شنی + آبی تیره  (SAND + NAVY)

اگر بالشت هایی با رنگ آبی تیره روی یک کاناپه با رنگ شن های ساحل قرار گیرند پالتی جذاب در دکوراسیون ایجاد می‌شود.

12-زرد + خاکستری (YELLOW + GRAY)

این ترکیب رنگ به نوعی سردی و گرمی را در کنارهم نگه می دارد و بسیار محبوب است.

13- آبی خاکستری + نارنجی هویچی (BLUE GRAY + CARROT ORANGE)

دیوارهای خاکستری آبی روشن بر نور طبیعی عالی در فضا تأکید می کنند، در حالی که رگه های نارنجی روشن رنگی متعادل را ایجاد می کنند.

14- آبی آرام+ قرمز (MUTED BLUE + RED)

در یک طراحی اتاق خواب جسورانه رنگ ها را به حداقل می رسند. یعنی با کمترین تعداد رنگ بیشترین جذابیت ایجاد می‌شود. با یک سرتخت سفارشی راه راه قرمز و سفید که دیواره های آبی و عمیق آن را خاموش می کند، می توان جذابیت را به حداکثر رساند.

15- لوندر کم رنگ + زرد کم رنگ (PALE LAVENDER + PALE YELLOW)

یک دیوار پاستلی از اسطوخودوس و زرد  منطقه ای را برای ضیافت و مهمانی ایجاد می کند.

16-ابی تیره + قهوه ای (COFFEE BROWN + NAVY)

دیوارهای قهوه ای احساس خنثی و در عین حال ویژه دارند، ملافه های راه راه با آبی تیره و یا مجسمه هایی به این رنگ زیبایی را دو چندان می کند.

17- آبی نرمال+ نارنجی نرمال (MEDIUM HUED BLUE + MEDIUM HUED ORANGE)

تن های مشابه از رنگ های گرم و سرد در چنین فضایی هماهنگی پیدا می کنند. این یک انتخاب ظریف است.

18- سرخ مرجانی+ بژ (BLUSH CORAL + BEIGE)

به کار بردن رنگ سرخ مرجانی در بافت فرش یا مبلمان جذاب است. رنگ بژ در میان بافت های این وسایل درخششی عجیب به ان می دهد.

منبع

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *