امروز برابر است با :1403-02-11

10 نکته برای بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه

چه ترفندهایی برای بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه وجود دارد؟ آیا راه هایی وجود دارد که به وسیله آن آشپزخانه کوچک ما بزرگتر به نظر برسد؟

فضا های تنگ و تاریک می توانند روحیه ما را کسل کنند. در حالی که زندگی در یک فضای روشن می تواند فوراً روحیه شما را بالا ببرد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید سبک خاصی را در ان به وجود آورید و فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید. اگر برخی از ترفندهای ساده طراحی را برای استفاده بیشتر از فضا بدانید، آشپزخانه شما با هر اندازه ای می تواند جادار باشد.

بسیاری از آشپزخانه ها در مناطق شهری بسیار کوچک هستند. پس باید ترفندهایی را یاد بگیرید که به بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه کمک کند. با ما همراه باشید تا برخی از این نکات را برای شما ذکر کنیم.

1. برای بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه از رنگ استفاده کنید

رنگ های تیره فضا را دنج و کوچک می کنند و رنگ های روشن باعث افزایش فضا می شوند. قبلا از به کارگیری رنگ ها در فضای داخلی گفته ایم. به کار بردن رنگ سفید در آشپزخانه هم مدرن است و هم فضا را باز تر نشان می دهد. می توان گفت برای یک آشپزخانه کوچک این بهترین رنگ برای بازکردن بصری فضا است.

اگر می خواهید به دنبال رنگی دیگر باشید، رنگ زرد می تواند آشپزخانه ای دلپذیر و آفتابی ایجاد کند.

سبز نیز به بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه کمک می کند. سبز رنگی است که نمادی از طبیعت و آرامش است. سبز کم رنگ اگر با سفید ترکیب شود جلوه جذابی به آشپزخانه می دهد. این کار را می توانید با برخی از گیاهان سبز ظریف یا گل آرایی تکمیل کنید.

2. الگوهای هندسی را اضافه کنید

استفاده از الگوهای هندسی در طراحی داخلی در حال حاضر بسیار شیک هستند. می توانید از این الگوها برای ایجاد جلوه فضای بزرگتر استفاده کنید. . مثلا می توانید ظروفی از چوب بامبو تهیه کنید که اشکالی مستطیلی دارند و ان را به دیوار تکیه دهید.

اما باید حواستان باشد، از اشکال هندسی بیش از حد استفاده نکنید.

زیرا ازدیاد این اشکال در فضا می تواند دوباره موجب شلوغ شدن و کوچک تر نشان دادن فضا شود.

الگوهای هندسی می توانند دید را به صورت عمودی یا طولی تغییر دهند تا جلوه ای از آشپزخانه بزرگتر داشته باشید.

3. از عناصر شفاف استفاده کنید

سعی کنید مسیر دید را باز بگذارید. مثلا یخچال را در گوشه ای قرار دهید تا جلوی دید را سد نکند.

اگر زاویه دید در آشپزخانه خود را باز نگه دارید، دید شما به جای اینکه ناگهان متوقف شود به دیدن فضا ادامه می دهد و باعث بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه می شود. وسایلی که باید وسط آشپزخانه قرار گیرند را شفاف انتخاب کنید.

صندلی های پلاستیکی شفا ، جزیره و سطوح میله، ابزارها یا چراغ های آویز شیشه ای همه به دستیابی به این سبک کمک می کند.

4. آینه ها را اضافه کنید

همانطور که می دانید آینه ها فضای بیشتری را به اتاق می دهند، به دلیل همین نکته شگفت انگیز است که بسیاری از مردم در اتاق خواب یا حمام از آینه استفاده می کنند. پس چرا این کار را در اشپزخانه انجام ندهیم.

یک آینه فوق العاده بزرگ که یک دیوار را می پوشاند، می تواند بسیار چشمگیر به نظر برسد، به ویژه هنگامی که یک میز را در آن منعکس کنید. برای این کار می توانید در برخی از کابینت ها را آینه ای در نظر بگیرید. اخیرا یخچال های آینه ای به بازار آمده که انتخاب آن ها به این منظور بسیار عالیست.

5. قفسه بندی باز را انتخاب کنید

اگر بخشی از کابینت ها را باز در نظر بگیرید، فضایی بزرگتر ایجاد خواهید کرد. لازم نیست برای این کار درگیر چالش های بازسازی منزل شوید. کافیست برخی از درهای کابینت ها را بردارید. بلافاصله تاثیر آن را در بزرگتر نشان دادن فضا خواهید دید.

با این حال، این ترفند تنها در صورتی امکان پذیر است که کمدهای شما در حال ترکیدن نباشد. اگر قفسه های درهم و برهم و شلوغ دارید، با این کار فقط فضا را کوچکتر می کنید! در قفسه های باز باید وسایلی شیک و مرتب قرار دهید.

قفسه های باز مسی شیک و فوق العاده شیک هستند . اگر شما فردی مرتب هستید، استفاده از این مورد می تواند علاوه بر خیره کننده بودن، احساس فضای بزرگتر را افزایش دهد.

5. خداحافظ بی نظمی، سلام مینیمالیسم

ظاهر مینیمالیستی برای ایجاد فضای بزرگتر در آشپزخانه شما خوب عمل می کند. از جزئیات تزئینی اجتناب کنید. برای داشتن چشم اندازهای بلند و ایجاد حسی جادار باید زاویه دید را خلوت نگه دارید. اگر چیدمان شما به گونه ای باشد که به نظر برسد فضای کافی برای وسایل خود در آشپزخانه ندارید، فضا تنگ و کوچک به نظر می رسد.

به این قانون پایبند باشید که سطوح آشپزخانه همیشه شفاف باشد و هر وسیله ای در آشپزخانه دارای فضای ذخیره سازی مخصوص به خود است. در یک آشپزخانه کوچک باید در مورد وسایلی که استفاده نمی کنید بی رحم باشید و آنها را به یک خیریه اهدا کنید.

داخل سینک سبد زباله قرار ندهید. زیرا تجمع زباله در سینک موجب ایجاد احساسی نامطلوب و شلوغ می کند. زباله خود را مستقیما داخل مخزن اصلی زباله بریزید.

7. به خطوط یکدست پایبند باشید

دسته های کابینت ها را حذف کنید و به جای آن از دسته های فشاری و یا دسته هایی که با سطح در کابینت یک پارچه هستند استفاده کنید. همچنین دستمال های آشپزخانه را روی در کابینت ها و یا یخچال و اجاق گاز آویزان نکنید.

8. یک سینک ظرفشویی تک انتخاب کنید

از این واقعیت که سینک های تک شیک هستند استفاده کنید. نیازی به تهیه سینک ظرفشویی دو نفره نیست که سطح کابینت را اشغال کند و فضا را کوچکتر کند.

سینک ظرفشویی تک نفره برای آشپزخانه ای کوچک بسیار مناسب است زیرا عمق دارد، بنابراین می توانید قابلمه ها و ماهیتابه های خود را در آنها قرار دهید، اما فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

9. ماشین ظرفشویی جمع و جور را انتخاب کنید

ماشین های ظرفشویی جمع و جور برای خانواده های کوچکتر ایده آل هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

عرض ماشین های ظرفشویی استاندارد 600 میلی متر است، اما عرض ماشین های ظرفشویی جمع و جور 450 میلی متر است و 150 میلی متر صرفه جویی می کند که در آشپزخانه کوچک تفاوت واقعی ایجاد می کند.

10. یخچال باریک را انتخاب کنید

یکی دیگر از وسایلی که می توانید در آشپزخانه کوچک استفاده کنید، یخچال های باریک هستند که برای یک خانواده کوچک عالی هستند.

شاید مجبور باشید سبک خرید مواد غذایی خود را تغییر دهید. در واقع به جای خرید های کلی باید حجم کمتری از مواد غذایی را بخرید و آن ها را به صورت تازه تر مصرف کنید. این مسئله می تواند روی سلامتی شما تاثیر مثبتی بگذارد.

منبع

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *