امروز برابر است با :1403-02-11

چگونه در یک مسابقه معماری برنده شویم؟

شرکت در یک مسابقه معماری، صرف نظر از اینکه در میان آثار نهایی رتبه خوبی داشته باشید، سود آور و درآمد زا است. همینطور که گفته شد، همه دوست دارند زمانی که در یک مسابقه معماری شرکت می کنند، برنده شوند. بنابراین در اینجا چند نکته آورده شده است تا اگر می خواهید در یک مسابقه معماری برنده شوید به خاطر بسپارید.

1. هدف خود را تعیین کنید / چرا می خواهید وارد یک مسابقه معماری شوید؟

قبل از شروع تحقیق درباره مسابقات معماری، تعیین اهداف خود برای اینکه چرا می خواهید در یک مسابقه شرکت کنید مهم است. در واقع یک تعهد نسبت به کار ایجاد می کنید. زیرا برنده شدن در مسابقه معماری به انرژی ، تلاش و وقت زیادی نیاز دارند.

برای شرکت در یک مسابقه معماری دلایل زیادی وجود دارد. از ایجاد نمونه کارها ، تقویت تفکر انتقادی ، تا جلب توجه رسانه ها به خود یا  سایر انگیزه ها می توان اشاره کرد. همه دلایل مهم است و شما تنها به یک دلیل محدود نمی شوید اما مهم است که اهداف کلی خود را در ذهن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که اگر تنها هدف شما از برنده شدن جایزه است، بیشتر از اینکه علاقه واقعی به موضوع یا ایجاد یک راه حل ابتکاری برای مسئله داشته باشید ناامید خواهید شد. اگر از همان ابتدا نگرش درستی داشته باشید، رقابت سودآورتر می شود.

2. رقابت مناسب طراحی معماری را برای خود (و تیم خود) انتخاب کنید.

برای این امر، انتخاب تیم مناسب برای رقابت نیز مهم است. مسابقات معماری یک فرصت عالی برای تکمیل تجربه حرفه ای یا آموزشی شما است. دانستن نقاط قوت تیم، به شما کمک می کند تا با آگاهی بیشتری نسبت به اینکه در کدام مسابقه معماری شرکت کنید، تصمیم بگیرید.

از آنجایی که مسابقات معمولاً یا مسابقات ایده ای یا مسابقات پروژه ای هستند – به این معنی که یا کاملاً مفهومی هستند و یا امکان دارد به شکل واقعی اجرا شوند – این یک عامل تعیین کننده حیاتی خواهد بود.

اگر کاملا واجد شرایط نیستید مهم نیست. اجازه ندهید که این امر مانع از ورود شما به یک مسابقه پروژه ای شود. اگر طرح شما به عنوان برنده انتخاب شوید، گام بعدی کار با مشتری بالقوه یا یک معمار محلی برای نهایی کردن برنامه های پروژه است.

انتخاب یک رقابت مناسب برای افزایش شانس موفقیت و همچنین انتخاب تیم مناسب بسیار مهم است. از خود بپرسید که به دنبال چه نوع همکاری هستید، آیا به دنبال یک رهبر  یک سازمان دهنده، یک دانشجوی ارشد، یک همکار یا شخصی با مجموعه مهارت هایی هستید که می توانید از آن‌ها بیاموزید؟ با داشتن تیم هایی که معمولاً به چهار عضو محدود می شوند، ضروری است که هر شخص بتواند به روشی با ارزش یکسان کمک کند.

چگونه در یک مسابقه معماری برنده شویم

3. فقط شرایط مسابقه را برآورده نکنید ، بیش از آن‌ها باشید!

ما باید سعی کنیم معمار خوبی باشیم. معمولاً الزامات پیشنهادی برای یک مسابقه معماری وجود دارد. حداقل عملکردی که طراحی پروژه شما باید انجام دهد در این الزامات ذکر می شود. اما در این‌جا متوقف نشوید. این‌ها غالباً رهنمودهایی هستند که نقطه شروع جریانی برای خلاقیت شما هستند.

مسابقات مختلف تاکید متفاوتی بر کاربردهای طراحی شما دارند. گرچه رویاپردازی دقیق ترین خلاقیت ها می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، اما هر مسابقه یک نیاز کاربردی را شامل می شود که مهم است. منطق و دلیل همیشه لازم نیست که در هسته اصلی طرح شما قرار بگیرند، اما چنان در زیبایی شناسی طرح خود گیر نکنید که عملکرد مورد نظر آن را نادیده بگیرید.

به همین ترتیب ، هنگام ورود به یک رقابت ایده ها، گرفتار شدن در جزئیات واقعاً خلاقیت شما را با مشکل روبرو می کند. اگر این یک پروژه واقعی بود، باید مواردی مانند حفر زیر زمین، محدودیت های ارتفاع، هزینه، مجوز برنامه ریزی، دسترسی به برق و غیره را در نظر بگیرید. اما احتمالا در خلاصه مسابقه به طور خاص برای حل یکی از این مشکلات راه حلی خواسته شده باشد. پس نیازی نیست تمامی این موارد را به طرح خود وارد کنید.

4. ارائه کلید است

هر مسابقه معماری می تواند صدها ورودی داشته باشد. برای اینکه در هیئت داوران برجسته شوید، ارائه شما باید خاص باشد. در این راستا، داشتن یک ایده تقریبی از اینکه افراد ارائه دهنده طرح شما حتی قبل از شروع کار روی پروژه خود چگونه به نظر می رسند، می تواند مفید باشد.

تعدادی طرح سریع و دستی بکشید. در حالی که روی پروژه خود کار می کنید، برخی از این طرح های را  مد نظر قرار دهید، تصاویر و متن های مورد نیاز را در یک صفحه خالی قرار دهید. این امر می تواند به شما در روند فکر کردن کمک کند، و به عنوان نوعی شاخص پیشرفت در تلاش برای رسیدن به مهلت ارسال، کمک می کند.

از تصاویر واضح و جذاب که مفهوم و طرح شما را توضیح می دهند استفاده کنید، نه اینکه تصاویر را فقط به دلیل زیبایی شناسی در آن بگنجانید. به چگونگی ارزیابی داوطلبان از داوران فکر کنید. با وجود تعداد زیادی از پروژه ها برای ارزیابی در فاصله زمانی کوتاه، هیئت داوران باید شمای سریع پروژه را به راحتی مشاهده کنند.

قبل از ارسال طرح مطمئن شوید که هر تصویر و متنی که در آن قرار دادید ایده شما را به تصویر می کشد و نظر هیئت داوران را به خود جلب می کند.

5. نظر خارجي بگيريد

شما ساعت ها، روزها و هفته ها روی کار ارسال پروژه خود زمان صرف کرده اید و بنابراین از تمام جزئیات و فرآیندهای فکری در پس آن مطلع هستید. اما هیئت منصفه چنین نیست.

بهتر است با درخواست از یک دوست یا همکار برای دیدن طرح خود پیش از عدم ایرادات طرح خود مطمئن شوید. اگر پیش از ارائه بازخوردی دریافت کنید، متوجه دیدگاه های جدید می شوید که رسیدگی به ان احتمال انتخاب شما توسط هیئت داوران را افزایش می دهد ، بنابراین زودتر از موعد ارائه، طرح خود را توسط دیگران ارزیابی کنید.

منبع

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *