امروز برابر است با :1403-02-11

معمار خوبی باشیم

معمار باید مانند یک پیامبر باشد. او باید حداقل 10 سال جلوتر را ببیند، تا بتواند یک معمار خوب شود.

متاسفانه در ایران اینگونه است که هرکسی می تواند وارد بازار کار معماری شود. در حالی که برای رسیدن به جایگاه ویژه در معماری و معمار حرفه ای شدن نیاز به تحمل و گذراندن سختی های بسیار است.

در ایران به این شکل است که اطلاعات و دروسی که در دانشگاه برای معماری تدریس می شود با سیستم بازار کار بسیار متفاوت است. به همین دلیل خیلی از افراد وقتی با واقعیت بازار کار روبه رو می شوند انگیزه و روحیه خود را در این رشته از دست می دهند.

برای یادگیری مهارت های معماری نیاز دارید تا یک مسیر درست برای خودتان تعریف کنید. باید بتوانید حداقل پاسخ سوالات خودتان را بدهید. سوالاتی از قبیل چگونه معماری را بیاموزم ؟ چگونه معمار شویم ؟ مهارت های مورد نیاز معمار و یا شاید به دنبال کتاب‌ هایی مانند چگونه معمار شویم باشید .

در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی یک معمار خوب و همچنین به راهنمایی لازم برای معمار شدن بپردازیم.

معمار خوب

در حال حاضر معماری یکی از جالب و پر مخاطب ترین رشته ها محسوب می شود که علاقه مندان زیادی را  به خود اختصاص داده و می توان گفت با رشته ها و تمامی جنبه های زندگی مرتبط است. به این دلیل به عنوان یک معمار موفق، شما باید  تا جای ممکن در تمام زمینه های زندگی اطلاعاتی کسب کنید.

اگرچه دانستن در همه زمینه ها امکان پذیر نیست اما می‌توانید هوشمندانه به اطراف نگاه کنید و کم و بیش از هر چیزی مرتبط با معماری سرسری عبور نکنید. هرگز متوقف نشوید و محدود به زمان دانشجویی یا مقطعی خاص نباشید. اگر چه به هیچ وجه کار ساده ای نیست اما این کار به بهبودی به عنوان یک معمار، دستیابی به موفقیت و حرفه ای شدن شما کمک خواهد کرد.

چگونه یک معمار خوب باشیم؟

در ادامه مواردی را برای بهتر شدن به عنوان یک معمار توضیح خواهیم داد:

اهداف خود را شناسایی کنید و به سمت آن ها حرکت کنید!

آیا این کار را فقط برای پول انجام می دهید؟ یا پرستیژ؟ یا چیزی بزرگتر و عمیق تر پشت آن است؟ اگرچه پول، مطمئنا، مهم است اما قرار دادن هدف اصلی بر معیار های مالی و بی محتوا یا کوچک راه به جایی نمی برد. بیشتر در مورد آنچه که به این دنیا اضافه می کنید بیاندیشید. خودتان این هدف در ذهن بسازید: «من می خواهم جهان را به جایگاه بهتر برای زندگی تبدیل کنم»، و سپس چیزهای بیشتر از جمله پول در این راستا ایجاد خواهند شد.

اطلاعات بیشتر در مورد معماری و سایر رشته ها کسب کنید.

به نقش مطالعه و کتاب خواندن در پیشرفت خود دقت کرده اید؟

اگر کم مطالعه می کنید با نوشتن یک لیست از همه کتاب هایی که ممکن است برای شما سودمند یا جالب باشد شروع کنید و کم کم قدم هایی برای آغاز بردارید. آنها می توانند در مورد تاریخ، نظریه های معماری یا هنر و علم طراحی باشند.

حتی اگر علاقه ای به مطالعه این موضوعات ندارید داستان بخوانید. هرچه بیشتر بخوانید حتی اگر کاملا غیر مرتبط احساس کنید، بیشتر ذهن شما رشد خواهد کرد و زمینه های گسترش را برایتان بیشتر مهیا می سازد.

خود را با آخرین اخبار داخلی و خارج به روز و مطلع نگه دارید!

آگاهی از آنچه که در دنیا اتفاق می افتد برای کار شما به عنوان یک معمار حیاتی است. سعی کنید از آخرین پروژه ها، معماران وسبک و شیوه های در حال ظهور، مسابقات جدید و برندگان جایزه و آخرین اکتشافات علمی مطلع شوید. این کار بر شما و دیگران بسیار تاثیر می گذارد و راه های جدیدی را برایتان باز می نماید.

معمار خوب

از فناوری های نوین و در حال رشد استفاده کنید.

بعضی از معماران ترجیح می دهند که پیشرفت های ابزار و تکنیک های معماری را نادیده بگیرند. آن ها معتقدند که می توانند مانند گذشته با روش های سنتی تر به کار خود ادامه دهند اما پیشرفت در محاسبات طراحی و توسعه نرم افزارهای معماری، نه تنها سرعت را تسریع کرده بلکه امکانات را گسترش می دهند. بنابراین حفظ راه های قدیمی و مقاومت در برابر تغییر می تواند شما را دور از رقابت و عقب نگه دارد.

با همکاران معمار ارتباط و تعامل داشته باشید.

بخشی از جامعه معماری باشید. به گروه ها و جوامع محلی بپیوندید. ارتباط با معماران دیگر اطلاعاتی در مورد نیازها و خواسته های جامعه و این که چگونه می توانید حرفه ای با آن ها برخورد کنید، در اختیارتان قرار می دهد. شما همچنین می توانید با پیوستن به انجمن های آنلاین، با معماران سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و دانش و تجربه خود را با آن ها تبادل کنید. چرا که ارتباطات از کلید های اصلی معماری محسوب می شود.

معمار خوب

و در نهایت حرفه ای شوید

برای حرفه ای شدن در هر کسب و کاری نیاز داریم تا با تمام وجود برای آن وقت بگذاریم. طراحی، معماری، موسیقی یا نقاشی. همه کسانی که شاید اسم آن ها را به عنوان افراد موفق در حوزه هنر و علوم مهندسی شنیده اید یک شبه به جایی نرسیده اند. آن ها اتفاقاتی را رقم زدند که مهمترین آن تنهایی بوده است. نه اینکه خودشان بخواهند با دنیا قطع ارتباط کنند، اما رفتار های آن ها بیانگر این موضوع خواهد بود. اگر  همه آن ها را در کنار هم قرار دهیم متوجه خواهیم شد آن ها خصوصیات رفتاری مشترک داشته اند:

آنها منزوی بوده اند.

بسیاری از آنها تنها و گوشه گیر هستند، آنها دوست دارند تا ساعت ها تنها بمانند و در یک اتاق یا کارگاه خودشان فقط به اهدافشان فکر کنند و برای رسیدن به آرزو هایشان تلاش کنند. فرقی نمی کند معمار موفق یا ورزشکار و یا هنرپیشه و خواننده.

زمان های با ارزش که می ‌توانید طراحی کنید، فکر کنید، ایده‌ های نو بدهید، با سلفی گرفتن و پست های اینستاگرام یا دورهمی‌ های که فقط برای یک لحظه شادتان می ‌کند هدر ندهید.

بیشتر بخوانید : استرس های یک معمار

سایر نکاتی که منجر به موفقیت شما در رشته معماری می شود:

به دنبال مربی باشید

معماران با سابقه منابع ارزشمندی هستند. افرادی را پیدا کنید که مهارت و نقش هایی دارند که شما آرزو می کنید. این مربیان شما را در این حرفه تقویت می کنند و برای پیشرفت شغلی شما مؤثر خواهند بود. از آن ها در مورد این حرفه مشاوره بخواهید و سوال بپرسید.

فرصت را غنیمت بشمارید

برای بدست آوردن نقش رویایی خود، ابتدا باید هزینه اش را پرداخت کنید. یعنی برای پروژه های معماری زمان بگذارید و به عنوان مثال هر زمان که یک کار طراحی کوچک دریافت کردید، آن را خیلی جدی بگیرید و پروژه های طراحی را بلافاصله تحویل ندهید.

معمار خوب

وقتی با چندین گزینه طراحی که کاملا بررسی شده اند، در شرکت ظاهر شوید، طولی نمی کشد که مدیر متوجه اشتیاق و استعداد شما در طراحی می شود. این یعنی غنیمت شمردن فرصت های کوچک، برای عرضه ی استعدادهای خود به دیگران.

مهارت کلامی را کسب کنید

مهارت کلامی برای  حرفه ی معماری لازم است. توانایی خود را در صحبت کردن بهبود ببخشید. توانایی ارائه یک سخنرانی عمومی خوب، یک ویژگی ارزشمند برای یک معمار و حاکی از قدرت ذهن و موفقیت او است. به یاد داشته باشید مشتریان از توانایی شما در ترکیب کلمات تحت تأثیر قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *