امروز برابر است با :1403-02-11

فنگ شویی در طراحی داخلی

در طراحی یک خانه می توان اصول فنگ شویی را در نظر داشت. این کار باعث می‌شود انرژی مثبت بیشتری در فضای خانه جریان پیدا کند. یک مهندس معماری که بر اصول فنگ شویی در طراحی داخلی تسلط دارد هم می تواند از ابتدا طراحی یک خانه را منطبق بر این اصول طراحی کند و هم می تواند یک خانه را بر اساس فنگ شویی بازسازی کند.از آنجا که معماران معمولا با چالش های بازسازی منزل درگیر هستند، انتخاب روش اول را ترجیح می دهند.

چین زادگاه فنگ شویی است. فنگ شو بر اساس دو عنصر همیشه در ستیز در طبیعت، که توازنشان به هماهنگی بین “یین” و “یانگ” است. بر اساس فرهنگ شرق این نیروها بر جهان حکمرانی می کنند.

با رعایت نکات مربوط به فنگ شویی در طراحی داخلی تمامی عناصر به شیوه ای در جای خود قرار می گیرند، که سطح انرژی مثبت در خانه بالا برود.

فنگ شویی در طراحی داخلی

در ادامه راه کار هایی برای طراحی دکوراسیون با این اصول ارائه می دهیم.

ایجاد موقعیت فرماندهی

موقعیت فرماندهی در یک خانه به محلی گفته می شود که شما از طریق آن امور را کنترل می کنید و معمولا اکثر زمان خود را در آن جا می گذرانید. طبق آن چه در اصول فنگ شویی آمده است مبلمان، میز تحریر و اجاق گاز از مهم ترین محل هایی هستند که ما همراه با آن وقت صرف می کنیم.

این سه  آیتم باید به گونه ای قرار گیرد که شما درب ورودی را از طریق آن مشاهده نکنید. شاید جا به جا کردن اجاق گاز چندان راحت نباشد، اما میز تحریر و مبلمان را به راحتی می تواند در جایی قرار داد که در دیدرس درب ورودی نباشد.

شما نباید با در مطابقت داشته باشید. اما پشت به آن هم نباید باشید.

خطوط عمودی ایجاد کنید

در طراحی داخلی فضاهای اداری و یا خانه خود سعی کنید از وسایل و اشیایی برای تزئینات دکوراسیون استفاده کنید که عمودی باشند.

ادغام برخی از اشکال و خطوط عمودی در خانه نشان دهنده رشد و گسترش است. شما می توانید به روش های مختلف این اتفاق را رغم بزنید. در جایی که نور به سمت بالا حرکت می کند تا حدی روشنایی اضافه کنید. یک گلدان طبیعی را در گوشه ای از منزل آویزان کنید تا محیط بلندتر دیده شود. اگر فضا دارید ، قفسه های بلند کتاب گزینه خوبی جهت ایجاد خطوط عمودی هستند.

فنگ شویی در طراحی داخلی

تنظیم محل درها

این گزینه فقط زمانی قابل اجراست که قرار است یک خانه از ابتدا طبق اصول فنگ شویی طراحی شود. در ها باید به گونه ای قرار بگیرند که در ورودی و در پشتی یا پنجره مستقیما روبروی هم نباشد. اگر این درهای روبرو هم باشد انرژی بدون این که در خانه چرخش کند، مستقیما از در پشتی به بیرون می رود.

یک ورودی پر انرژی طراحی کنید

در فنگ شویی مهم است که ورودی خانه شسته و رفته باشد. ورودی خانه همان جایی ست که باعث می شود تمام انرژی های منفی و خستگی ها را پشت در بگذارید و به داخل وارد شوید.

در قسمت ورودی چند شمع داشته باشید تا با نور طبیعی خود انرژی مثبت ساطع کنند. گیاهان طبیعی را نیز در نظر بگیرید. چند اثر هنری مورد علاقه خود را به دیوار بیاویزید. هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید تا این منطقه جذاب باشد.

کریستین اسپوزیتو ، معمار و طراح داخلی که در زمینه فنگ شویی تحصیل کرده است ، می گوید: “همیشه سعی کنید قفسه کفش ، قلاب برای کت و محل نگهداری وسایل بارانی / چترها را داشته باشید. مهم است که همه این موارد” مکان خاص خود را برای تماس با خانه “داشته باشند زیرا آنها انرژی جهان را فراتر از درب ورودی شما نگه می دارند. ”

موانع را بردارید

آیا مکررترین مسیرها در خانه شما – مثلاً از اتاق خواب به دستشویی – از خطرات دور هستند؟ آیا سطحی وجود دارد که هر روز به آن برخورد می کنید؟ به نحوه حرکت خود در فضای بیندیشید و سعی کنید مسیرها را تا حد ممکن روشن کنید. فنگ شو بر کارایی تاکید دارد. بنابراین مهم است که موانع موجود در مسیر خود را پاک کنید و جریان حرکت خود را تا حد ممکن آسان کنید.

گیاهان را اضافه کنید

شعار فنگ شویی در طراحی داخلی این است: در صورت تردید، گیاهان بیشتری اضافه کنید.

گیاهان تجسم انرژی زندگی هستند و طراوت و نشاط را به خانه می بخشند. گیاهان، اشیاء چوبی و سنگ های طبیعی باید در محیط قرار بگیرند تا جریان انرژی را به خود جذب کنند.

فنگ شویی در طراحی داخلی

به کارگیری عنصر فلز

در فنگ شویی، فلز عنصری است که اغلب زیاد در مورد آن بحث می شود. از فلز به عنوان از بین برنده انرژی های منفی یاد می شود.  فلز یک عنصر شگفت انگیز است. اگر به درستی استفاده شود باعث موفقیت می شود.

یکی از سخت ترین مشکلات پزشکی، گردش خون ضعیف است. که باعث کاهش سلامت بدن می شود. در فنگ شویی نیز چنین روندی بر قرار است. برای ایجاد گردش ثروت باید از سکه ها و عناصر فلزی در چیدمان استفاده کنید تا بتوانید این انرژی را به حرکت درآورید. قرار دادن سه سکه چینی در بخشی از منزل بسیار تاثیرگذار است.

محل قرارگیری آینه

در فنگ شویی اعتقاد بر این است که  آینه وسیله ای مناسب برای دور کردن انرژی های منفی است. آینه را در محل رفت و آمد خود نصب کنید. اگر بتوانید آینه ای در ورودی خانه داشته باشید بسیار عالی است. اما توجه داشته باشید که طبق اصول فنگ شویی قرار گرفتن آینه در اتاق خواب اشتباه است. زیرا با استراحت در تضاد است.

منبع

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *