امروز برابر است با :1403-02-11

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون

چوب یکی از موادی است که از گذشته های بسیار دور برای طراحی دکوراسیون استفاده می شده است. در گذشته های دور، چوب یکی از اصلی ترین متریال ساخت خانه محسوب می شد و شاهد خانه هایی بودیم که تماما از چوب ساخته می شوند. در شهر Kirkjubargarður نروژ ، خانه ای چوبی از قرن 12 وجود دارد که هنوز هم پابرجاست ثابت می کند چوب بسیار با دوام است. امروزه نیز با الهام گرفتن از گذشته، کلبه هایی چوبی می سازند که بیشتر جنبه تفریحی دارند و برای زندگی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی فضا را گرم می کند و حسی آرامش بخش ایجاد می کند.

ساج ، بلوط ، راش و… در طراحی دکوراسیون به کار برده می شوند. در ادامه این مقاله با هم بررسی می کنیم تا دریابیم چگونه می توان با شیوه ای ماهرانه یک دکوراسیون فوق العاده با چوب ایجاد کرد.

کفپوش چوبی

کف پوش چوبی رایج ترین استفاده چوب در طراحی دکوراسیون داخلی است. یک کف پارکت شده نشانه ای از لوکس بودن و گرمای بیشتر در خانه شماست. برای ساخت پارکت های چوبی معمولا از چوب بلوط استفاده می کنند. طرح پارکت ها با توجه به نوع بافت چوبی که از آن ساخته شده اند بسیار متفاوت است. با پا گذاشتن روی پارکت چوبی دیگر احساس سرما نخواهید داشت. چوب پارکت ها معمولا با استفاده از روغن های خاصی صیقلی می شود.

پنل زدن

امروزه پنل کاری دیوار با چوب بسیار رایج شده است. زیرا به سرعت فضا را شیک می کند. کاغذ دیواری نیز یکی از این گزینه هاست. اما حتی اگر تمام خانه با کاغذ دیواری پوشیده شود باز هم برای کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون حداقل یک دیوار را با پنل می پوشانند. این نوع پوشش دیوار بسیار خیره کننده به نظر می رسد.

دیوار چوبی

هر منزلی احتیاج به ایجاد فضاهای اختصاصی با استفاده از جدا کننده ها دارد. چه بهتر که این جدا کننده ها از جنس چوب باشند و علاوه بر کاربرد، زیبایی هم ایجاد کنند. برای جدا کردن اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری می توانید از تخته های عمودی چند سانتی متری استفاده کنید. این به شما امکان می دهد در عین حفظ ارتباط بین هر دو منطقه ، اتاقی مخصوص را ایجاد کنید. این طرح با توجه به ترند های روز معماری در سال 2021 نیز بسیار مورد توجه است.

سقف چوبی

در قدیم سقف خانه ها بر روی تیرهای چوبی خیلی سنگین قرار می گرفت. اما همکنون این تیرهای چوبی به داخل خانه راه یافته اند و با شیوه ای ظریف در دکوراسیون داخلی بکار برده می شوند. شاید تصور کنید این نوع سقف فقط برای طرح های کلاسیک مناسب است. به هیچ عنوان اینطور نیست. اگر به عکس زیر دقت کنید می بینید که در طراحی مدرن با چه شیوه خلاقانه ای از چوب برای طراحی منحصر به فرد دکوراسیون داخلی استفاده شده است.

درها و پله ها

درب های داخلی معمولاً از چوب ساخته می شود ، مگر اینکه بخواهید از شیشه استفاده کنید. برخی از سازندگان ترجیح می دهند درهای داخلی را با لایه ای از رنگ بپوشانند، این در حالی است که برخی دیگر اجازه می دهند ساختار خیره کننده چوب درخشیده شود و بافت چوب معلوم باشد.

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون

این مورد در مورد پله ها نیز صدق می کند. یک راه پله چوبی بسیار زیبا با بافت طبیعی چوب می تواند در هرکجای منزل قرار گیرد و گرما بخش آن خانه باشد. اگر به دکوراسیون خانه های لوکس نگاهی کنید متوجه حضور چوب در طراحی راه پله ها می شوید.

مبلمان چوبی

درست مثل گذشته ، مبلمان هنوز هم معمولاً از چوب ساخته می شوند. فقط نگاهی به میز اتاق ناهار خوری، صندلی، کمد لباس، بوفه ، کابینت و … در خانه شخصی خود بیاندازید. به احتمال زیاد از چوب ساخته شده اند.

اما چوب در انبوهی از رنگ ها قالب ها موجود است. اگر ظاهر اسکاندیناوی را دوست دارید و می خواهید سبکی یک پارچه ایجاد کنید به دنبال چوب خالص  بروید.

تزئینات چوبی

هزاران و میلیون ها وسیله دکوری با چوب می توان ساخت تا زینت بخش هر منزلی باشند. کاسه های چوبی ، پایه های چوب لباسی، اتصالات مربوط به روشنایی، قاب عکس و… برای علاقه مندان به کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون وجود دارد. اگر اکسسوری منزل خود را با چوب ایجاد کنیدف در واقع دکوری ایجاد کرده اید که شاید تا 100 ها سال دیگر حفظ شود و لوکس بماند.

نکات مهم در استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

برای المان های چوبی منزل باید از یک طیف رنگ چوب استفاده شود. بایداطمینان پیدا کنید که انسجام در فضای داخلی حفظ می شود. . مبلمان، میز جلو مبلی و سایر وسایل چوبی که در دیزاین خانه مورد استفاده قرار می گیرند، باید از یک طیف رنگ برخوردار باشند.

اگر المان های اساسی از رنگی تیره برخوردار باشند باید سایر اکسسوری ها را با رنگی روشن تر انتخاب کنید تا فضا دلگیر نشود.این کار به ایجاد توازن در فضای اتاق کمک می کند.

در هیچ حالتی استفاده از یک طیف رنگ چندان مناسب نیست.

همچنین المان های چوبی و وسایل تزئینی را در کل منزل پخش کنید و اجازه دهید گرمای چوب تمام منزل شما را در بر بگیرد. در کنار چوب می توانید در برخی وسایل مثل سطح میز ناهارخوری از سنگ مرمر استفاده کنید. سنگ مرمر در ترکیب با چوب جلوه ای فوق العاده می یابد.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *