امروز برابر است با :1403-02-11

طراحی دکوراسیون بر اساس ترند های سال 2021

طراحی دکوراسیون ترند سال برای افراد خوش سلیقه و به روز یک دغدغه است. پیشرفت جوامع و گسترش ارتباطات روی سلیقه افراد تاثیر گذاشته است و موجب شده در یک جامعه طیف وسیعی از سلایق وجود داشته باشد.

معمولا دکوراسیون و چیدمان یک محیط و یا منزل بر اساس سلیقه و طراحی دکوراسیون ترند سال اجرا می گردد. یک معمار که کار طراحی دکوراسیون را اجر می کند علاوه بر این که باید به سبک های مختلف دیزاین محیط تسلط داشته باشد، لازم است از ترند های هر سال نیز اگاه باشد تا بتواند نیاز مشتری را بر اورده سازد. در ادامه برخی نکات طراحی دکوراسیون که به نظر می رسد ترند سال 2021 هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی دکوراسیون ترند سال

یک معمار که در فیلد طراحی دکوراسیون فعالیت دارد باید بتواند به مشتریان درباره خرید مواردی مثل رنگ، مبلمان، قاب عکس و کف پوش و امثال این ها بر اساس ترند سال مشاوره دهد.

هر مشتری سلیقه خاص خود را داراست و با نوع خاصی از چیدمان احساس آرامش پیدا می کند، اما کار طراح دکوراسیون این است که سلیقه مشتری را با سبک خاص مورد نظر او و ترندهای روز هماهنگ کند. در واقع سبک، ترند و سلیقه سه ضلع یک مثلث برای تشکیل یک طراحی دکوراسیون خوب هستند.

تاثیر کووید 19 بر ترند طراحی دکوراسیون سال 2021

تاثیر کووید 19 بر ترند طراحی دکوراسیون سال 2021

ترندهای 2021 در حوزه طراحی دکوراسیون امسال کمی متفاوت تر از پارسال هستند. امسال تغییراتی در حوزه دکوراسیون شاهد خواهیم بود. این تغییرات بر  اساس سه آیتم نوستالژی، راحتی و عملکرد ایجاد می شوند.

طراحان دکوراسیون باید توجه داشته باشند که کدام مدهای سال های گذشته، امسال در حال احیا شدن هستند. امسال با بروز ویروس کرونا و افزایش میزان کار افراد در خانه، محصولات کاربردی مورد نیاز برای منزل، دستخوش تغییراتی شدند و نحوه استفاده از منزل نیز تغییر کرد. شاید در سال های گذشته افراد مدت زمان کمی را در منزل سپری می کردند، اما اکنون با افزایش مدت زمان استفاده از منزل برخی سبک های سنتی در حال احیا شدن هستند.

مبل های راحتی سفید و چرمی در کنار پنجره ها، الگو ها و پارچه ها و پوشش های کلاسیک که ظاهری مرتب در محیط ایجاد می کنند، همگی از مواردی هستند که در سبک چیدمان سال 2021 می بایست در نظر گرفته شوند.

طرح های دکوراسیون بسته تر

طبق آنچه در وب سایت نیوز بریک منتشر شده است، پیش بینی می شود امسال شاهد دکوراسیون به چیدمان بسته باشیم. در سال های گذشته بر اساس ترندهای روز تلاش شده بود در منزل فضاهایی باز ایجاد شود و تا حد امکان دیوارها و در ها حذف شوند. اما امسال شرایط متفاوت است. در طراحی های امسال سعی می شود با استفاده از دیوار و در فضاهای بسته بیشتری تشکیل گردد تا افراد برای انجام فعالیت های مختلف خود فضایی مخصوص داشته باشند. خصوصا اگر تعداد افرادی که در یک خانه زندگی می کنند بیشتر باشد، رعایت این نکته اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در یک سال اخیر افراد فعالیت های شغلی و تفریحی و ورزشی را در منزل انجام می دهند و برای هر یک فضایی جداگانه و اختصاصی نیاز دارند.

برای اجرای چنین طرحی می توانید از قفسه های کتاب به عنوان تقسیم کننده استفاده کنید. پرده یا پاراوان نیز در طراحی چنین فضایی به شما کمک خواهد کرد.

طراحی فضایی مشابه دفتر کار (کمد آفیس)

طبق پیش بینی پینترست درباره دکوراسیون منازل در سال 2021 با توجه به رویکرد  بسیاری از کارفرمایان مبنی بر کار کردن از خانه (دورکاری) شاهد اختصاص داده شدن مکان هایی در منزل به عنوان محل کار خواهیم بود. کار روی میز آشپزخانه برای هفته های آخر سال 1398 یا همان اوایل سال 2020 رواج پیدا کرد. اما بعد ها افراد متوجه شدند که میز آشپزخانه برای انجام کارهای شغلی به مدت طولانی چندان مناسب نیست.

این بدان معنی است که افراد در محیط منزل به فضای مشخصی نیاز دارند که با این عملکرد منطبق باشد. یک مسئله دیگر که با آن مواجه هستیم خانه های کوچک و فاقد اتاق اضافی هستند که نمی توان از ان به عنوان فضای کار جداگانه استفاده کرد. در چنین شرایطی توجه طراح دکوراسیون به گوشه ها و کمد ها جلب می شود.

کمد های دیواری به راحتی می توانند تبدیل به یک میز یا فضای کار گردند. حتی در پایان روز می توانید در ها را ببندید تا حس ترک محل کار در شما ایجاد شود. اگر کمد دیواری ندارید زیرپله ها و گوشه های بلااستفاده را می توانید تغییر کاربری دهید.

شلف های باز آشپزخانه

بر خلاف ایجاد طراحی های بسته و فضاهای جداگانه و اختصاصی و کمدهای دفتری که امسال ترند هستند، برای آشپزخانه طراحی باز مد نظر است.

شلف های آشپزخانه باز طراحی می شوند و پیش بینی می شود این روند تا دو سال دیگر ادامه پیدا کند. شاید قفسه های باز در آشپزخانه چندان کاربردی نباشند اما بسیار زیبا و چشم نوازند.

داخل این قفسه ها از شیشه های رنگی، ظروف سفالی و گلدان های مسی و برخی از گیاهان برای تزین استفاده می شود، تا افرادی که تمام روز را در فضای منزل می گذرانند با مشاهده آن تغییر روحیه یابند.

طراحی ژاپندی (Japandi)

طراحی ژاپندی

طبق آن چه در مجله woman and home آمده است امسال طراحی ژاپندی مورد توجه قرار خواهد گرفت. این نوع طراحی دکوراسیون یک تلاقی میان طراحی دکور به سبک ژاپنی و اسکاندیناوی است.

در این نوع طراحی مینیمال بودن، طبیعی بودن و لمس پذیر بودن به چشم می خورد. بهره گیری از این نوع طراحی کمک می کند محیط های ایجاد شده در منزل دلگیر نباشند. روش اجرای طراحی ژاپندی ایجاد دیوارها و قفسه ها با کمترین تزئینات و بهره گیری از گیاهان زنده و گوشه های دنج و پالت های رنگی خنثی است. طراحی دکوراسیون ترند سال 2021 روی طراحی ژاپندی متمرکز شده است تا فضا شلوغ به نظر نرسد.

اتاق های لباس مدرن

ایجاد اتاق های لباس شاید برای برخی از افراد خیلی لاکچری به نظر برسد و مایلی به اجرای آن نداشته باشند. اما در سال ها اخیر تقاضای اجرای اتاق لباس بسیار افزایش یافته تا جایی که تبدیل به یکی از آیتم های طراحی دکوراسیون ترند سال 2021 شده است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر فضای کافی دارید حتما با اجرای چنین طرحی حس آرامش و نظم را برای فضای خانه فراهم آورید.

اتاق های لباس موجب می شوند لباس ها و چکمه ها و چتر ها خیلی منظم و سازمان یافته درجای خود قرار گیرند و آشفتگی محیط کمتر شود.

استفاده خلاقانه از چراغ های نئون و LED

به کار بردن خلاقانه چراغ ها در محیط حس خارق العاده ای ایجاد می کند. طبق بررسی های که به عمل آمده است جست و جوی افراد درباره طراحی فضا با استفاده از چراغ ها و نورها نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده است. شاید نتوان استفاده از چراغ ها و نورپردازی ها را به طور خاص در دسته ی طراحی دکوراسیون سال 2021 قرار داد. اما به هر حال مسئله ای است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند.

برای انجام پروژه های معماری و طراحی دکوراسیون ترند سال می توانید هم اکنون در وب سایت سرستون عضو شوید و پروژه خود را به ماهرترین طراحان بسپارید.

منابع:

https://www.womanandhome.com/life/japandi-everything-you-need-to-know-about-the-hottest-home-trend-for-2021/

https://www.newsbreak.com/news/2123840928234/pinterest-predicts-home-dcor-trends-for-2021?s=influencer

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *