امروز برابر است با :1403-02-11

چیدمان منزل برای عید نوروز

اسفند با همه ماه های دیگر تفاوت دارد. شاید به خاطر این است که همیشه بوی نوروز می دهد. برای ما ایرانی ها روز های اسفند با حال و هوای عجیب و در عین حال شور انگیزی سپری می شود و خانه تکانی ها خبر از رسیدن روز های سبز بهاری می دهند.

خانه تکانی یکی از آیین های عید نوروز است که به واسطه آن وسایل قدیمی و اضافه دور ریخته می شوند، بخش های مختلف خانه تمیز می گردند و تغییراتی نیز در دکوراسیون شکل میگیرد.

طبق آنچه در مجله هوم ادیت آمده است، همیشه لازم نیست با صرف هزینه‌ های زیاد در دکوراسیون منزلتان تغییر ایجاد کنید. ما میتوانیم از این نکات برای چیدمان منزل برای عید نوروز استفاده کنیم که با هزینه و زحمت کمتر، منزل شما را دلپذیرتر و جذاب جلوه دهد و هم تغییراتی باشد که سال جدید را برای شما و مهمانانتان یادآوری کند.

به یاد داشته باشید همیشه بهترین ایده برای ایجاد تغییرات در حین خانه تکانی برای عید نوروز، بهره گرفتن از هوش و سلیقه خود شما است. نیازی نیست که ساعت ‌ها وقت در بازار صرف خرید اجناس گران قیمت شود. کافی است با ایجاد تغییرات کوچکی در کوسن، پادری، لیوان ‌های دم دستی، روتختی و وسایلی که به صورت روتین از آن‌ ها استفاده می ‌کنید شاهد تغییرات باشید.

چیدمان خانه برای عید نوروز چگونه است؟

از آنجایی که نوروز با آمدن بهار آغاز می ‌شود پس می‌ توان از رنگ و ایده ‌های بهاری برای چیدمان منزل برای عید نوروز استفاده کرد. گلدان‌ هایی از گل‌ های بهاری، سفره هفت سین، سبزه عید، خانه تمیز و … همگی از جمله ایده‌ هایی هستند که می ‌توان برای تزیین خانه مناسب نوروز استفاده کرد. در ادامه ایده ‌هایی در این رابطه ارائه شده است.

حلقه گل

اولین فضایی که برای نوروز به ایجاد تغییر نیاز دارد، ورودی منزل است. خانه های آپارتمانی ورودی های کوچکی دارند، بنابراین پیشنهاد من به شما تزیین ورودی منزلتان با گل آرایی است. گل های بهاری سنبل و یا سبزه های زیبای ایرانی برای نوروز هر کدام می توانند در این تزیینات به کار گرفته شوند. اما نوع استفاده از آن ها به سلیقه شما بستگی دارد.

چیدمان خانه برای عید نوروز

به عنوان مثال حلقه در به ویژه اگر در آپارتمان زندگی می ‌کنید، می ‌تواند حال و هوای نوروزی و بهاری به فضای لابی یا ورودی خانه ببخشد. برای تهیه حلقه گل بهتر است از یک پایه محکم دایره ‌ای یا هر شکل هندسی دیگری از جنس فلز یا پلاستیک استفاده کنید و گل ‌های طبیعی یا مصنوعی را با هنرمندی و با برگ ‌ها و گاهی با مروارید، منجوق و … روی پایه بچسبانید. اگر از گل ‌های مصنوعی استفاده کنید، حلقه گلی ماندگار خواهید داشت و اگر از گل ‌های طبیعی استفاده کنید با استفاده از اسپری، ماندگاری حلقه گل را تا یک هفته خواهید داشت.

گل ها و گیاهان را وارد دکوراسیون منزلتان کنید

چیدمان خانه برای عید نوروز

طبق آنچه در مجله معماری منش آمده است اخیرا استفاده از گل ها و گلدان های کمیاب در منزل می تواند به طور کلی چیدمان یک فضا را تغییر دهد. توجه داشته باشید دکوراسیون بهاری بدون گل و گیاه اصلا ممکن نیست. برای اینکه منزلتان برای عید نوروز حال و هوای بهاری به خود بگیرد گل ها و گیاهان را وارد کوراسیون منزلتان نیز بکنید و فضاهای خالی را با آن پر کنید؛ چرا که گیاهان انرژی خوبی به فضا می ‌دهند و موجب روح بخشیدن به خانه می‌ شوند.

برای ایجاد یک تغییر جذاب در خانه ‌تان بهتر است چند گلدان گل بزرگ به یک گوشه خانه اضافه کنید و ببینید که این گیاهان چطور فضای شما را سرشار از انرژی و زیبایی می‌ کنند.

سعی کنید دکوراسیون زیبای بهاری را برای قسمت های دیگر خانه چون آشپزخانه و اتاق خواب ها و … فراموش نکنید.

از گل ها در همه قسمت های خانه می توان بهره برد. حتما تراس ‎های بلااستفاده خود را پر از گلدان کنید. شما می ‎توانید چند گلدان کوچک رنگی نیز روی کابینت آشپزخانه، کنار پنجره، در اتاق ‎خواب یا روی میز صبحانه خوری قرار دهید. کسانی که فکر می‎ کنند گل خاک و کثیفی دارد، می ‎توانند بی دغدغه از کاکتوس استفاده کنند. گلدان ‎های کاکتوس کوچک، قابل حمل، کم هزینه و به آب کم نیاز دارند در عین حال، حال و هوای خوبی به منزل شما می بخشند.

نور طبیعی را وارد فضای منزلتان کنید

با آمدن فصل بهار بهتر است پرده های ضخیم را جمع کنید و به جای آن ها از پرده های حریر و نازک که رنگ های روشن دارند استفاده کنید تا نور طبیعی بتواند وارد فضای منزلتان شود.

از شمع ‌ها کمک بگیرید

چیدمان منزل برای عید نوروز

یک ایده کم هزینه تغییر دکوراسیون در خانه این است که یک میز در یک گوشه از خانه قرار دهید و روی آن انواع شمع در اندازه‌ ها و رایحه ‌های مختلف قرار دهید. یک مکان جذاب که با روشن کردن شمع ‌ها همه توجه ‌ها را به خود جلب می ‌کند و نور و عطر ملایم آن فضای دوست داشتنی در خانه به وجود می ‌آورد.

از کوسن ‌ها و بالش‌ های رنگی استفاده کنید

جهت چیدمان منزل برای عید نوروز و بخشیدن رنگ های بهاری به ظاهر مبلمان و اتاق خوابتان، می ‌توانید از چند رنگ کوسن رنگی استفاده کنید. برای جلوه بخشیدن به اتاق خوابتان هم بهتر است سری به کمد رختخواب ‌ها بزنید و چند بالش با روکش ‌های رنگی روی تخت بچینید و ببینید که فضای اتاق خوابتان چقدر دنج‌ تر و جذاب ‌تر خواهد شد.

چیدمان منزل برای عید نوروز

به طور خلاصه:

می توانید از ایده های کم هزینه برای تغییر دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه برای عید نوروز استفاده کنید.

دقت کنید که لازم نیست برای تغییرات در رنگ منزل، نقاشی دیوار انجام دهید یا کاغذ دیواری را عوض کنید. این کار ها خوب هستند اما هزینه و وقت زیادی را می ‎طلبد. همچنین تغییر رنگ نزدیک عید بسیار پردردسر است، به دلیل اینکه بوی رنگ بسیار آزار دهنده بوده و تا خشک شود زمان ‎بر خواهد بود.

توجه داشته باشید که رنگ آمیزی و یا کاغذ دیواری تنها راهی نیست که می تواند در ایجاد یک دکوراسیون منحصر به فرد برای خانه کمک کند. شما می توانید از ترفند های دیگری استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک کاغذ دیواری را که دوست دارید بردارید و آن را قاب کنید. این کار، یک صفحه نمایش جالب برای اتاق غذا خوری، دفتر و غیره ایجاد خواهد کرد.

انتخاب های خوب دیگر چیدمان منزل برای عید نوروز می ‎تواند تغییر رنگ کوسن ‎ها، خرید یک رومیزی رنگی متناسب با رنگ دیوار ها و مبلمان منزل، خرید چند دکوری کوچک رنگی، استفاده از گلدان گل برای روی میز مهمان و یا تغییر کلاهک یا شید آباژور رومیزی و آباژور کنار سالنی و… باشد که می‎ تواند بسیار تاثیرگذار واقع شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *